Om Oss

Samtliga som arbetar på Omni Telecom har mångårig erfarenhet inom sitt område. Vi ser det som en självklarhet att man är expert på det man gör och vi arbetar kontinuerligt med att vässa kompetensen. Detta för att våra kunder skall få bästa möjliga service oavsett om man är i kontakt med vår support eller vår försäljningsavdelning. Något annat är inte acceptabelt.
Omni Telecom är skapat för att bygga värde åt sina kunder, antingen i form av kostnadsbesparingar eller i att förbättra kundens mobila- eller digitala vardag. Med Omni Telecom som partner är det som regel en kombination av både och. Vi värnar om miljön och arbetar därför så digitalt vi kan med allt från avtalshantering till faktiska möten. I dagsläget är det enbart tekniken som sätter gränserna vilket gör att vi arbetar nationellt. Detta trots att vi utgår från södra Sverige.

Vill du också konkurrensutsätta din kommunikationslösning eller andra tjänster?

Förenklar

I en värld som ställer högre krav på både intern & extern kommunikation kan det kännas svårt att reda ut alla begrepp & veta vilken ände man skall börja i. Har man samtidigt en befintlig kommunikationslösning som man inte har fullt grepp om är det lätt att man väljer att ta tag i det vid ett senare tillfälle. Oftast har man viktigare saker på ”att göra”-listan & saknar tiden till att ta tag i det. Resultat blir tyvärr ofta att man inte gör en ordentlig genomgång & i slutändan betalar för mycket för en lösning som inte är optimal för ens verksamhet & önskemål.
Omni Telecom arbetar för att förenkla hela processen där vi tillsammans med er vid ett första möte tar reda på era önskemål & krav. Det kan handla om att strukturera om hela lösningen eller enbart få hjälp att se över aktuell prisbild. Omni Telecom tar fram optimerade möjligheter med rätt prisbild & det enda ni behöver göra är att välja vad som passar er bäst. Svårare än så behöver det faktiskt inte vara.

Förbättrar

Omni Telecom gör alltid en fullständig analys hela vägen ner på individ- & nummer-nivå. Detta för att säkerställa att varje abonnemang är optimerat till användaren både gällande abonnemangsform & ev. tjänster & växelfunktionalitet.
Med facit i hand slänger många företag pengar i sjön varje månad då man för enkelhetens skull har generaliserat datamängd & ev. tjänster. Visste ni t.ex. att snittet på använd datamängd hos företagskunder i Sverige ligger strax över 2gb/månad/användare?
Omni Telecom lägger fokus på att ni spenderar era pengar på rätt saker & att allt fungerar. Att vi dessutom har branschens bästa support får ni se som en ren bonus.
Sämre än så behöver det faktiskt inte vara.

Förvaltar

Omni Telecom försvinner inte efter att upphandlingen är gjord. Tvärtom. Vårt arbete har egentligen precis börjat. Med branschens bästa support och kontinuerlig uppföljning tar vi ett löpande ansvar för att ni skall slippa lägga tid på er telefoni eller tjänster. Vi arbetar för att upplevas som en del av er IT-avdelning och trivs bäst med ett löpande samt nära samarbete. Omni Telecom ser varje kundrelation som unik och värdesätter långsiktiga relationer där fokus uteslutande ligger på kundnöjdhet.
Vi arbetar i en snabbrörlig bransch där saker kan skifta från en dag till annan. Vi på Omni Telecom håller oss konstant uppdaterade och fungerar som ett bollplank åt våra kunder.